NAZORG LASER TATTOO VERWIJDERING

Rode en branderige gezwollen huid

Na iedere behandeling zal de tattoo vervagen. Meestal zal er uiteindelijk niets tot weinig zichtbaar zijn van de tattoo. Tijdens de behandeling ontstaat er een wit laagje op de tattoo. Dit tijdelijke effect wordt laser snow genoemd, deze reactie verdwijnt na een twintigtal minuten. Als de laser snow weggetrokken is, zal de tattoo er nog net hetzelfde uitzien als voor de laser sessie, alleen is de tattoo nu rood en gezwollen. Uw lichaam gaat dan beginnen met het afbreken van de inktdeeltjes, wat een proces van weken is. Hou er dus rekening mee dat het uiteindelijke resultaat niet meteen zichtbaar is. Direct na de behandeling is de huid gezwollen en rood en kan ze zelfs branderig aanvoelen. Je kan de zwelling verminderen door regelmatig een icepack op de behandelde zone te leggen. De huid meermaal daags hydrateren met een huidherstellende crème zoals bepanthol of eucerin. Het herstel van de huid heb je voor de helft zelf in handen, dus volg zeker onze nazorginstructies nauwgezet op.

Jeuk en korstjes, schilferen of vervellen

De herstellende huid zal altijd jeuk geven, heel soms ook kleine korstjes omwille van puntbloedingen (ziet eruit als kleine pukkeltjes). De huid kan schilferen of vervellen, regelmatig hydrateren met huidherstellende crème is aangeraden. Zeker nooit krabben aan de herstellende zone om infecties te vermijden. Ook zeker nooit krabben aan de korstjes, want dan kan er wel littekenvorming of pigmentatieverlies optreden. Goed blijven smeren is de boodschap. Om onbewust nachtelijk krabben te vermijden, raden we een pleister of een verband aan op de behandelde zone. Doorgaans is de huid hiervan hersteld na 2 weken.

Bloeduitstortingen

Na de behandeling en tijdens de genezing kunnen er bloeduitstortingen ontstaan, zeker wanneer er voorafgaande aan de behandeling pijnstillers of bloedverdunners ingenomen zijn. Deze bloeduitstortingen zijn niet pijnlijk en verdwijnen doorgaans een week na de behandeling.

Blaren

Heel soms treden er ook blaren op, soms wordt de behandelende zone één grote blaar. Dat ziet er erger uit dan het is aangezien het om frictieblaren (niet pijnlijk) en niet om brandblaren (heel pijnlijk) gaat. Of je nu een grote of kleine blaar hebt, niet krabben en geen zalf smeren is de boodschap.

Kleine blaren zullen van zichzelf uitdrogen, onder de douche de blaar dus steeds afplakken. Als er toch water op gekomen is, nooit droogwrijven, altijd droogdeppen.

Bij grote blaren is het aangeraden om de blaar te doorprikken met een steriel naaldje. De correcte manier om een blaar te doorprikken is van zijkant naar zijkant, dus horizontaal met de huid mee, op die manier kan het vocht uit de blaar geduwd worden. Als het vocht eruit is, zalf aanbrengen en de wonde afdekken met een steriel gaasje om infectiegevaar te vermijden.

Douchen, baden, zwemmen, sauna

Afhankelijk van de grootte van de behandelde zone mag je na 4 à 24 uur douchen. Het is aangeraden geen geparfumeerde zepen te gebruiken, altijd droogdeppen, nooit droogwrijven. Baden, sauna of zwemmen kunnen pas nadat de behandelde zone volledig genezen is, dit is doorgaans 2 weken.

Zonnebaden, zonnebank

Tijdens de behandeling wordt de huid aan een grote hoeveelheid licht blootgesteld. 2 weken na de behandeling mag er niet in de zon gezeten worden of onder de zonnebank gegaan worden. Na deze 2 weken is het aangeraden om een sunblock te blijven gebruiken.

VOOR VERDERE VRAGEN KAN U ONS ALTIJD BELLEN OF MAILEN